Az újévi fogadalmak betartása – hasznos tippjeink egy jó 2018-as kezdethez

Budapest, 2018. január 18.

Az újévi fogadalmak betartása – hasznos tippjeink egy jó 2018-as kezdethez

Minden évben szilveszterkor kovácsolódnak a legütősebb újévi fogadalmak. Természetesen minden a legnagyobb rendben fog alakulni.

A legkedveltebb fogadalmak az egészséggel kapcsolatosak: végre többet sportolni, leszokni a dohányzásról, elkezdeni futni, elkezdeni diétázni, több zöldséget és gyümölcsöt,ugyanakkor kevesebb édességet enni, stb... Mások új hobbit keresnek maguknak, míg vannak akik több időt szentelnének családjuknak, vagy többet járnának múzeumokba, színházba, vagy koncertekre. Sajnos a következő év végén az eredmények mindig kijózanítóak – csupán a jól hangzó mondatok, tervek maradtak. Lehet, hogy a legakaratosabbak közé tartozik, és ebben az esetben gratulálunk, sikerült, de amennyiben a többséghez tartozik, úgy adunk pár tippet, hogyan is viheti sikerre terveit.

Miért van az, hogy minden évben ugyan azokat tűzzük ki célul, de mire észre vesszük magunkat, kezdhetünk mindent előröl? A pszichológusok ismerik a választ. Amennyiben vannak olyan terveink, amelyek javítanának életminőségünkön, rögtön úgy érezzük, márpedig mi kézben tartjuk életünket. Ez a biztonságérzet, jó, mert magabiztosságot kölcsönöz., ugyanakkor megnehezíti agyunk dolgát, hisz arra kényszerít, hogy a jól megszokott, biztonságok sémát kövessük. Ezért maradnak a jól hangzó mondatok, csupán a terv-fázisban.

Azért, hogy ön ne járjon így, adunk néhány követendő tippet a tervek kivitelezéséhet:

1. Ne tervezzen túl sokat! Amennyiben egyszerre túl sokat akar kivitelezni, elkerülhetetlenül gyorsan kifárad, ami aztán a feladáshoz vezet. Haladjon lépésről-lépésre, és valósítsa meg terveit szépen sorban.

2. Írja fel terveit egy listára és tartsa kéznél mindig! Tanulmányok bizonyítják, hogy az egyszerű jegyzeteket is sokkal komolyabban vesszük, mint a kimondott ígéreteket. Legyen mindig kéznél a listája, így folyamatosan emlékezteti önmagát a fontos céljaira.

3. Kérjen segítséget! A sporttal járó megerőltetés sokkal elviselhetőbb, ha egy-két barátja is elkíséri. Biztosítják a kellő motivációt, hogy ne adja fel. Akár mi is legyen az új hobbija, beszélje rá barátait is.

4. Tervezzen be kisebb „botlásokat“ is! Mindenkinek vannak rosszabb pillanatai, különösen, ha új szokásokról van szó. Ne hibáztassa magát túlzottan, ha egyszer-egyszer elszív egy szál cigarettát, vagy megyeszik egy tábla csokit, különben a gondolatai egyre mélyebbre kúsznak, amelyek aztán a feladáshoz vezetik.Sok sikert kívánunk egy eredményes év kezdetéhez!

Photo material

Show blog posts