Az üzleti életben a telefon és az e-mail a kommunikáció középpontjában

Bécs, 2018. április 17.

Munkahelyi kommunikáció telefonon, e-mailben, Skype-on, vagy fájlmegosztóval? Az európai munkavállalók sok lehetőség közül választhatnak, de leginkább az első két megoldást kedvelik.

Alkohol, sport, tévézés, vagy barátok – ezen felsorolt dologok mindegyikét nélkülözik az osztrák munkavállalók, ha a telefonjukról van szó. Ami a munkában megvan, nem biztos, hogy a magánéletben is tükröződik. A számtalan kommunikációs lehetőség közül, amely munka közben a rendelkezésünkre áll - kézen fekvő a kérdés – melyik lehet a legklasszikusabb? A Jobswype álláskereső portál legújabb kérdőívében arra volt kíváncsi, hogy az európai felhasználói: Melyik kommunikációs eszközt használják leggyakrabban munkájuk során?! Még mindig a telefon és az e-mail a sláger, vagy a technikai fejlődés adta lehetőségek segítik a például a Skype, vagy a fájlmegosztók terjedését?

Egyértelmű eredmény: Túlnyomó részt telefonon, vagy e-mailben kommunikálunk. Minden egyéb lehetőség ismert, de amunka világában még nem eresztettek igazán mély gyökereket.

Telefon és e-mail dominál.

Skype és fájlmegosztás egyszámjegyű részesedése.

Az európai munkavállalók 39 (UK) és 79%-a (Románia), hagyatkozik a jól bevállt telefonos kommunikációra, nmíg 17 (Románia) és 57%-a (UK) inkább az e-mailben történő eszmecserét preferálja. Amennyiben a Jobswype 2018 márciusi felmérésének európára vetített átlagát vizsgáljuk, megállapíthatjuk: a telefonos és e-mailben történö kommunikáció a legelfogadottabb kommunikációs eszköz, míg a Skype és a fájlmegosztók csupán 1 és 6% közötti használatot mutatnak. Ausztriában a telefont 52, az e-mailt 45, a Skype-ot 2, míg a fájlmegosztást csupán 1%-ban használják a felmérésben részt vett munkavállalók.

A legújabb trend a kommunikáció területén olyan platformok használata, ahol egy időben lehet információt cserélni, ugyanakkor fájlokat is képesek vagyunk egymással megosztani. „Amiért ezek a megoldások még nem terjedtek el jobban, több okra vezethetők vissza“- véli Christian Erhart a Jobswype ügyvezetője.

„A telefont nem lehet olyan könnyen letaszítani a képzeletbeli trónról, hiszen a leggyorsabb és legegyszerűbb információ cserét ezen kerszetül bonyolíthatjuk“-véli Erhart. Ez a magyarázat a telefon imádatra , mind a munka, mind a magánéleti szférában. „Ami még sokak számára nem kézenfekvő, hogy terjedőben van az internetprotokoll feletti hangátviteli (Voice-over IP) kommunikációs lehetőség”- teszi hozzá Erhart.

A legegyszerűbb válasz a kérdésekre , mégis csak a munkavállalók kora. „A legtöbb munkavállaló belépésük óta telefonon, vagy e-mailben kommunikál. Ezek a kommunikációs csatornák mondhatni a „vérükben vannak“- mondja Erhart. A fiatalabb generáció számára, már természetzes azon felületek használata, ahol egyszerre képesek, írni, beszélni, fájlokat megosztani. „Az, hogy több alkalmazott azonos időben, ám térben eltérő koordináták mellett ugyanazon projekten dolgozhatnak, már nem számít különleges dolognak. Ezek a megoldások nagy fokú kapacitást, flexibilitást és függetlenséget kölcsönöznek, amelyek a fitalabb generáció számára a prioritás központjában helyezkednek el.

Munka vs. szabadidő – Elmosódó határok

Együtt és rugalmasan dolgozni – ez a platformok legnagyobb előnye, ugyanakkor a nagyvállalatok aggódnak az adatbiztonság miatt. Míg folynak a tárgyalások, az elküldött adatok, nem a biztonságos céges szerveren futnak. „A számítógépes, és -biztonsági személyzet preferálja a saját megoldásokat, amelyeket maguk felügyelhetnek és kontrollálhatnak“- véli Erhart, amely szintén jelentős akadályt jelent a Skype, WhatsApp, Slack és társai számára a céges kommunikácós-térhodítás területén. A cégek azonban reagáltak a piaci kihívásokra, és máris megjelentek az első üzleti-verziók a felhasználók kiszolgálására.

Ezt a felmérést a Jobswype 2018 márciusában, Európa szerte 2796 résztvevő segítségével végezte.

Photo material

Vissza a sajtóközleményekhez